Sunday 25 December 2011

BAJU PENGANTIN UNIK

kad kahwin dah..pelamin dah..tempat honeymoon pon dah..
baju pengantin je belum kan?
hummm sikit hari lagi dah boleh jadi blog pakej perkahwinan dah ni..
lepas tu boleh panggil saya 'cik perunding perkahwinan'..haha joke
*jangan la pasni ada pulok yang datang cari aku suruh handle majlis perkawinan korang..
kalau nak majlis kahwin tu hancus,silalah cari aku..ahaks
ok mari-mari cuci mata! :D

merak bride..unik kan?
kalau ada yang nak buat tema dalam taman tu boleh la guna idea merepek ni.ahaks


wooo ni dah terlebih unik sebab bersaiz besar..mungkin untuk pengantin gergasi..who knows
material untuk baju ni pon macam tak clear je.mungkin diperbuat daripada bunga manggar..ok dah melalut!


weeee warna-warni lagi tu u!kalau tak silap aku,baju ni diperbuat daripada bulu kambing biri-biri
tak pon daripada rambut palsu datin wannabe..


ok ni hanya baju pengantin untuk barbie doll.
sebab ia diperbuat daripada tissue kertas..(takda idea nak letak caption apa sebenarnya)


phewiit!cantik la...takda la nampak unik pon sebenarnya tapi saja gedik nak kasi semak
sesuai sangat la untuk pengantin muslimah..ye dok?


haaaa amek kau!sumpah pelik..ni nak duduk bersanding pon tak boleh rasanya.
tak pasal penyek semua 'ferrero rocher' dekat baju tu..*ni lah akibatnya berkahwin dengan chef.


"panjang kan ekor saya?mari-mari kejar saya..kita main hide and seek!"
para tetamu diminta berhati-hati agar tidak memijak gown pengantin.nanti tersadung..


ok stop cari gown pengantin yang pelik-pelik..macam tak membantu langsung je kan?
haa ni peah nak kasi idea bernas sikit..yang kat atas tu baru warm-up je..hihi
busana dekat bawah ni khas untuk bakal pengantin yang bertudung macam i..lalala gedik~

baju ekin sangat teramatlah cantik dan unik..ala-ala jowo moden gitu!


ala-alalala tok..yang belah kiri ni ada macam ala-ala korporat sikit kan?
both menampilkan gaya arabian..model pon muka arab..elok sangat lettew!


kecing..kecing..kecing..(no idea)


pergghhh ada berani nak buat gaya macam ni?ahah rimas aku tengok jahh!


ni sangat cantik! 


ni pon boleh tahan..lace dia tak terlalu sarat..simple pimple :)


untuk sesiapa yang sukakan fesyen kebaya..elegant!


i believe i can fly..i believe i can touch the sky..lalala~


hummm cantik beb!


kombinasi sari dan gaun muslimah..kreatif!


simple but elegant..


hummm not bad kan?


busana pengantin berfesyen jubah...


antara fesyen dari IRNA LA PERLE..*promote sudah..bak comission sikit!haha


upsssii tersilap gambar pulok..hee
ni bukan bajunya yang unik,tapi pengantinnya yang unik kan?kan?hekkk

p/s: orait..puas tak?ke belum lagi?kalau tak puas lantak ekau la..g google sendiri la!haha
harap dapat bagi sikit idea dan inspirasi untuk bakal-bakal pengantin di luar sana :)


papan kekunci diketuk oleh Silahezi

4 comments:

Soliha said... BALAS KOMEN

caption x bley blah haha

silah said... BALAS KOMEN

heee..tak ada idea la nak explain gambar.tu yang melalut :P
suka baju pengantin yang mana?? :)

orange streaks said... BALAS KOMEN

Assalamualaikum, tumpang lalu. Saya sampai ke blog awak selepas cari 'baju pengantin simple' menggunakan enjin carian Google. Saya nak gunakan salah satu gambar baju pengantin yang awak letakkan tajuk 'simple but elegant' di dalam blog saya. Saya akan letak kredit bahawa saya ambil dari blog awak. Boleh saya tanya, awak ambil dari majalah mana?

silah said... BALAS KOMEN

orange streaks: silakan..sy xkisah langsung :) saya cari dari google image je sebenarnya.hehe

CLICK NI!BESTT! :)

AL-FATIHAH

1
بِسْمِ اللهِ الرَّحْمنِ الرَّحِيمِ
Dengan nama Allah, Yang Maha Pemurah, lagi Maha Mengasihani.
2
الْحَمْدُ للّهِ رَبِّ الْعَالَمِينَ
Segala puji tertentu bagi Allah, Tuhan yang memelihara dan mentadbirkan sekalian alam.
3
الرَّحْمـنِ الرَّحِيمِ
Yang Maha Pemurah, lagi Maha Mengasihani.
4
مَالِكِ يَوْمِ الدِّينِ
Yang Menguasai pemerintahan hari Pembalasan (hari Akhirat).
5
إِيَّاكَ نَعْبُدُ وإِيَّاكَ نَسْتَعِينُ
Engkaulah sahaja (Ya Allah) Yang Kami sembah, dan kepada Engkaulah sahaja kami memohon pertolongan.
6
اهدِنَــــا الصِّرَاطَ المُستَقِيمَ
Tunjukilah kami jalan yang lurus.
7
صِرَاطَ الَّذِينَ أَنعَمتَ عَلَيهِمْ غَيرِ المَغضُوبِ عَلَيهِمْ وَلاَ الضَّالِّينَ
Iaitu jalan orang-orang yang Engkau telah kurniakan nikmat kepada mereka, bukan (jalan) orang-orang yang Engkau telah murkai, dan bukan pula (jalan) orang- orang yang sesat.

..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...