Tuesday, 31 August 2010

10 hadiah yg sering dilupakan untuk org tersayang


10 hadiah yg sering dilupakan untuk org tersayang


Ini ialah senarai 10 hadiah yang paling senang dan sesuai diberikan kepada sesiapa sahaja yang kita kasihi ~ ibu, bapa, suami, isteri, saudara-mara, anak dan sebagainya. Contoh di bawah ini lebih menjurus kepada hubungan lelaki-wanita, sila ubahsuai jika ditujukan kepada orang lain. Pilihlah satu atau pun semua.
1. Hadiah Mendengar: Berikan hadiah ini kepada yang memerlukan, dan kamu hendaklah benar-benar mendengar apa yang dikatakan. Jangan mencelah, jangan berangan-angan dan jangan merancang bagaimana kamu hendak membalas.
2. Hadiah Tanda Kasih: Jangan kedekut memberikan pelukan, ciuman dan ramasan tangan. Biarkan tanda-tanda kecil ini tunjukkan kasih dan sayang yang ada di dalam diri kamu.
3. Hadiah Sehelai Nota: Ia mungkin ringkas seperti “Sayang Awak” atau sesuatu yang kreatif seperti sebuah puisi. Letakkan nota-nota ini di tempat yang tidak disangka oleh orang yang dikasihi.
4. Hadiah Ketawa: Berikan sesuatu yang melucukan seperti gambar kartun atau artikel. Mesejnya ialah, “Saya suka ketawa bersama awak.”
5. Hadiah Puji-Pujian: Sesuatu yang simple seperti “Warna biru memang ngam dengan awak” atau “Sedap masakan awak” mempunyai nilai yang tinggi kepada orang yang mungkin merasa dia

6. Hadiah Bantuan: Tolong basuh pinggan mangkuk, buang sampah, jaga anak, dll.
7. Hadiah Bersendirian: Adaketika kita hanya mahu bersendiri. Peka kepada saat-saat itu dan berilah masa dan ruang untuk dia bersendiri.
8. Hadiah Keceriaan: Cubasedaya upaya supaya kita sentiasa ceria apabila bersama orang-orang yang dikasihi.
9. Hadiah Riadah: Sertai sesuatu sukan/aktiviti yang disukai oleh orang yang dikasihi. Kalah pun tak apa, kamu masih menang.
10. Hadiah Doa: Selalu berdoa untuk kesejahteraan orang-orang yang dikasihi dan beritahu mereka yang mereka setiasa berada di dalam doa kita.


papan kekunci diketuk oleh SilaHezi
Reactions:

KASIH SAYANG

 




papan kekunci diketuk oleh SilaHezi
Reactions:

Monday, 30 August 2010

maksud tersirat peribahasa ni..haha


peribahasa senanye bertujuan utk menasihati or menyindir perbuatan seseorang 2 kn?
haa..tp kli ni korg tgk mksud tersirat di sebalik peribahasa ni..
(ntah pape ntah..haha)
org bengong je yg pkir mksud peribahasa mcm kt bwh ni..


AIR YANG DICINCANG X AKAN PUTUS..


UMPAMA TIKUS MEMBAIKI LABU..

CUBIT PEHA KIRI,PEHA KANAN PON TERASA..

BIAR LAMBAT ASAL SELAMAT..


*diciplak again drpd mushmello.com =P
Reactions:

Sunday, 29 August 2010

mama,nak shopping!

raye da dkt kn?kn?bpe ari agi ek?
alo!xshopping pape agi pon..huhu..
td g window shopping ngn si die kt jj setiawangsa..hehehe
window shopping jela yg mampu.wit tada..haha
eh2.,tp shopping gak la td!shopping kt bazar ramadhan..
kre shopping gak la 2..ko kesah ape?haha
ade cter lawak agi tau td..
peristiwa yg memalukn terjadi agi kpd kami..
maluuu!hee
tp tape la..si die da warning awl2 jgn heboh kt blog..haha
hum..hum..hum..bju kurung thun ni 2 psang..
suke2!ngee..

satu kaler kelabu,satu agi kaler merah..
wah dahsyat!bju raye kaler merah mak nyah gitu!
(yg merah 2 si die yg blikn tau!hihi kegedikan terserlah)
xsaba nk melaram bju raye!patu nk pakai shawl lilit2 kt pale..lalala~
patu da puas melaram,ape agi!upload gmbr raye bnyk2 kt fb,kt blog..haha
wajib kn upload gmbr raye tiap thun?
sume sebok nk show off bju raye yg grand 2..
sume kecoh nk tunjuk bpe bnyk wit raye dpt thun ni..
bese la 2..korg kn gedik!haha..opss silap,aku kan gedik!hehe
esok kn,kkk ajak g shopping ngn kwn2 die kt masjid india..
tp segan la..hihi.
agipon da muak la jln2 kt area masjid india 2..
mne x nye,dlu tiap ari lalu lalang kt situ smpai muke sume penjual2 kt situ aku da cam..haha
berbalik kpd tjuk kte yg sebenarnye..
nk shopping!
mama!jom la kte g shopping!huhu..
da..2 je!lalalalalalala~










Reactions:

Sunday, 22 August 2010

sebab saya sayang awak! =)



awak,video ni utk awak tau!ye,utk awak la..awak sorg je!
saya sayang awak..sayang sgt99 kt awak.
btol!saya xtipu..awak percaya la..
mmg saya xtipu.kalo awak bley tengok isi dlm hati saya ni,awak tengok la..
dlm 2 cume ade name awak sorang je..
sy xtipu!macam mane nk cakap lagi ni?
Reactions:

Friday, 20 August 2010

BULAN NI BULAN RAMADHAN KN?HEHE..

KELEBIHAN BULAN RAMADHAN
Berikut beberapa hadith yang menceritakan fadhilat bulan Ramadhan untuk kita hayati bersama dan mendapat keberkatannya :
1. Dari Abi Hurairah beliau berkata :Telah bersabda Rasulullah S.A.W yang bermaksud :
  "Apabila telah tibanya Ramadhan, dibuka pintu-pintu syurga dan ditutup segala pintu neraka dan diikat segala syaitan."
Hadis riwayath  Bukhari, Muslim& Nasaaei.
2. Dan daripada Abu Hurairah daripada Nabi S.A.W telah bersabda yang bermaksud :
  "Sesiapa yang berpuasa Ramadhan dengan penuh keimanan dan keikhlasan nescaya akan diampuninya segala dosanya yang telah lalu."
Hadith riwayat oleh Nasai'e, Ibn Majah dan Baihaqi
3. Dan Abu Hurairah telah berkata :
Reactions:

Wednesday, 18 August 2010

KUATKAN AKU YA ALLAH

Oh Tuhan kuatkan aku
Untuk lalui jalan hidup ini
Yang ku inginkan selalu ada dalam redhaMu
Berikanlah petunjukMu
Agar diriku tak tersesat
Untuk menuju syurga yang telah Kau janjikan
Ampunkan diriku jika
Selama ini hanyalah berbuat dosa
Tak sanggup diriku bila
Di akhir hidupku menanggung siksaMu
Aku hambamu yang lemah, tak sempurna
Berlutut sujud dihadapMu
Ampunkan diriku jika
Selama ini hanyalah berbuat dosa
Tak sanggup diriku bila
Di akhir hidupku menanggung siksaMu
Reactions:

Saturday, 7 August 2010

BUDAK CENGENG!

aku blaja nk jd seorang yg tabah..xgedik,xmanje,xngade2,xmenyusahkn org..tp hakikatnye aku cume seorang budak perempuan yg cengeng..huhu sory =(

Reactions:

Tuesday, 3 August 2010

6 TAHAP MELANGKAH KE CINTA SEJATI

TAHAP SATU-cinta mula berputik
masa : dr detik ptemuan pertame hngga 3 bln
Apa yg kamu rasakn ketika ini mmg indah belaka. mlh hmpr seluruh tubuh akn bgetar tiap kli bertemu si die.hehe..kamu juga sentiase berusaha tampil menarik di hdpnnye,begitu jgk die.
apa perlu wat : kamu perlu bijak sesuaikn diri utk mengikut rentak percintaan kamu. sentiase berfikiran terbuka dan jgn sesekali terlalu mudah mengikat janji. ingat!byk agi yg perlu kamu terokai tentang dirinye..
jgn lupa : walaupon kamu asyik dibuai perasaan ini,tetapi kamu perlu luangkn sedikit masa utk merenung kembali apakah tujuan percintaan ini?apakah benar keasyikan yg kamu rasa ini cinta yg benar2 kamu cr selama ini?

TAHAP DUA-semakin mesra
Reactions:

Monday, 2 August 2010

lastly for today..

da byk da sy post arini..da byk gak sy copy paste karya org len..haha(peduli hape)..
so otak pon mst la da pnt..punggung pon da pns..bye-bye la jawabnye!jumpe agi!wink~ ;-)
Reactions:

Malunyeee...hikhik =D

humm nk dijadikn cter,beberape ari lepas,kami(silahezi) kua la jln2..senanye tujuan kami nk pegi celcom center..tp da terlmbt sbb celcom center ttop kul 12.30..tme kami smpi 2 da pkul 12.40..ala lmbt 10 mnt je..bengong tol la!huhu..so xjd la byr bil yg 'melambung' 2..sy(silah) nk g kl..beli kain utk wat bju kurung raye ni..so die(hezi) pon drive la menuju ke kl..smpi je kt chow kit,jln jam gler!xgerak lgsg..owh tdk!xkn la nk trap dlm traffic jam 2 berjam2 kot?die xmo anta sy sbb yela kn da jam gler..stress la die..huhu..sy plak pny la majok,wat mke sbb die xmo anta =(..tp nk wat cne, sy ikot jela ckp die(xnk jd gf derhake..huahua)pdhl muncung da pnjg gler..majok!
ktorg pon u-turn la..sy igtkn die xmo anta sy g kl,dlm mse yg sme still majok..haha.tp tetibe die belok kiri.."aik?kte nk g mne ni?"..upe-upenye
Reactions:

CLICK NI!BESTT! :)

AL-FATIHAH

1
بِسْمِ اللهِ الرَّحْمنِ الرَّحِيمِ
Dengan nama Allah, Yang Maha Pemurah, lagi Maha Mengasihani.
2
الْحَمْدُ للّهِ رَبِّ الْعَالَمِينَ
Segala puji tertentu bagi Allah, Tuhan yang memelihara dan mentadbirkan sekalian alam.
3
الرَّحْمـنِ الرَّحِيمِ
Yang Maha Pemurah, lagi Maha Mengasihani.
4
مَالِكِ يَوْمِ الدِّينِ
Yang Menguasai pemerintahan hari Pembalasan (hari Akhirat).
5
إِيَّاكَ نَعْبُدُ وإِيَّاكَ نَسْتَعِينُ
Engkaulah sahaja (Ya Allah) Yang Kami sembah, dan kepada Engkaulah sahaja kami memohon pertolongan.
6
اهدِنَــــا الصِّرَاطَ المُستَقِيمَ
Tunjukilah kami jalan yang lurus.
7
صِرَاطَ الَّذِينَ أَنعَمتَ عَلَيهِمْ غَيرِ المَغضُوبِ عَلَيهِمْ وَلاَ الضَّالِّينَ
Iaitu jalan orang-orang yang Engkau telah kurniakan nikmat kepada mereka, bukan (jalan) orang-orang yang Engkau telah murkai, dan bukan pula (jalan) orang- orang yang sesat.

..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...