Saturday, 18 June 2011

MASIH ADAKAH RUANG DIHATIMU?

ni cerpen yg aku karang sendri hasil drpd imaginasiku yg kuat..hehe
euww jiwang gler!
hope sudi baca smpi habis :)


Perasaan Nora ingin ke perpustakaan sekolah semakin membuak-buak. Dia bagai tidak keruan menahan rindu untuk menatap wajah sang jejaka yg selalu diperhatikannya secara senyap di perpustakaan tersebut. Entah bila perasaan rindu tu mula muncul dalam segenap ruang hatinya yang sudah pun dia isi untuk lelaki lain. Yang pasti rindu itu sekadar rindu yang berdebu kerana sayang dan cintanya terhadap sang jejaka yang tampan itu masih belum pasti. Usia nora baru menginjak enam belas tahun tetapi dia sudah mula berani ingin belajar erti cinta. Kerana cemburu melihat rakan-rakannya yang lain sudah pun berkasih sayang walau masih dibangku sekolah. Hati Nora mula bergolak untuk mencari calon yang sesuai untuk dijadikan pasangan hidupnya. Sejak dari dulu Nora terkenal dengan sikap jual mahalnya. Bukan tiada lelaki yang mahukan dirinya, cuma dia saja yang terlalu jual mahal dan mahu menjaga status singlenya. Baginya, orang yang sudah bercouple tidak lagi suci. Namun pemikiran kolotnya itu akhirnya memakan diri sendiri.
Reactions:

BE STRONG DEAR

dear asilah..
please be strong!
i know u can do it..
dont cry over spilt milk..
i wouldnt change anything dear..
yes u should feel guilty..
u are the problem maker..
but it over now
everything is over now!
serve your right..
padan muka!!!!!!!
hahaha
Reactions:

Friday, 10 June 2011

TANDA-TANDA CIK ABANG MERAJUK

ihik..comel la bila lelaki merajuk.
sbb slalunye pompuan je yg merajuk kn?
(aku suka tengok muka si dia time merajuk..
muncung ke depan 15cm.comel macam itik haha)
tp dorang ni kalo sekali merajuk
nk memujuknya, ya Ampun!
susah btol..maklumlah ego dorang kn tinggi
btol x kaum adam?hehe
kat bawah ni tanda-tanda dorang tengah merajuk n mintak dipujuk
so awek2 kt lua sana 2,kalo bf korang da merajuk terok sgt jgn la abaikan plak
dorang 2 saje nk gedik2 ngan korang.so layan jela karenah dorang..hihi

Reactions:

PERINGATAN BUAT WANITA

ambil masa utk baca ye kawan2 ku sekalian..especially kaum hawa  
aku pon xsempurna.so marilah sama2 kte blaja dr kesilapan n muhasabah diri
renung-renungkan dan selamat beramal :)

1. Urusan pertama yang ditanyakan pada hari akhirat nanti ialah mengenai solat dan mengenai urusan suaminya (apakah ia menjalankan kewajipannya atau tidak).
2. Apabila wanita itu lari dari rumah suaminya maka tidak diterima solatnya sehingga kembali ia dan menghulurkan tangannya kepada suaminya (meminta ampun).
3. Mana-mana perempuan yang memakai bau-bauan kemudian ia keluar melintasi kaum lelaki ajnabi agar mereka tercium bau harumnya maka dia adalah perempuan zina dan tiap-tiap mata yang memandang itu adalah zina.
Reactions:

SUKA VS CINTA

ramai yg xtau apa senanye beza dua perkataan ni.
kalau ada laki ckp 'saya suka kat awak,awak cantik n blablabla..'
start la pompuan 2 nk pasan yg laki 2 tangkap cintan kt dia.
ok2 mmg la kadang2 laki gunakan perkataan 'suka' utk meluahkan perasaan kt pompuan.
tapi tau x tahap mana 'suka' dorang 2?
standard la 2 pompuan cantik ramai laki suka.aku yg pompuan ni pon suka apa tgk pompuan cantik.
tapi berapa ramai je antara laki2 yg suka 2 btol2 tangkap cintan?berapa ramai je yg pilih pompuan 2 sebagai 'cinta mati' dia?last2 dalam berpuluh-puluh or beratus-ratus 2 tinggal sorg je yg btol2 tangkap cinta ngn pompuan 2.which means lelaki yg sanggup bersabar n layan setiap karenah pompuan 2.n yg paling penting, terima semua kelemahan pompuan 2.bukan takat tengok body n muka je.patu,habis madu sepah dibuang..
so jom baca apa takrif sebenar CINTA,SAYANG,SUKA n MINAT :)
Reactions:

Thursday, 2 June 2011

KAYA TAHAP SERIOUSS TUTTTTT!

byk plak aku nk membebel kn arini?
actually br jap td aku tgk mtv teen cribs kt tv1
senanye br 1st time TERtengok rancangan ni..
eleh aku tau mst korg nk ckp aku ketinggalan zaman kn?
rancangan ni da smpi season bpe kot.aku br dpt tau arini.haha
whatever!ade aku kesahhh?~
layan pny layan,aku terkesima ngan slot 'teen cribs houses'
dorg ni kaya gler babun weyh!
umah besar x igt dunia!
kalah umah dlm the sims 3 aku.haha
siap ade tasik besar n bangsal kuda plak 2..
adoi melampau btol kayanya..
jeles aku tgk

korang xcaya?
ce tgk video ni..ce tgk,ce tgk :)
Reactions:

Wednesday, 1 June 2011

LELAKI AKAN MENANGIS BILA.....

cambest kn entri ni?
asek dgr pompuan je nanges..
da common sgt la..
laki pon boleh nanges la
korg nk tau x sbb ape laki nanges?
mungkinkah sbb robot mainan die da patah?
atau mungkin die kalah men dota online?
atau mungkin juga sbb die mmg jenis cengeng,cubik sikik jerik srupo ponde??
hummm tatau la.
mari kita sme2 menyingkap mengapa dan bila mereka menangis
*cehhhh menyingkap konon.ayat nk bajet puitis je*
Reactions:

UJIAN TANDA ALLAH SAYANG

waktu aku memerlukan bantuan,tade sape yg dtg menghulurkn bantuan
waktu aku memerlukan sokongan,tade sape tampil memberi sokongan
waktu aku kehilangan.tade sape mahu menghadirkan kembali
waktu aku kesedihan,tade sape mahu meminjamkan bahu
waktu aku perlukan tempat utk meluahkn perasaan,tade sape.......
hummm seb bek ade blog kesayangan :)

yang pasti...
hanya Allah tempat aku mengadu dan meraih simpati..
Ya Allah kuatkanlah aku utk menghadapi dugaan ini
SHUKRAN Ya Allah kerana memberi ujian kepadaku
tanda Engkau sayang dan kasih kepada hamba-Mu ini
saat kasih dan sayang dr manusia tidak aku kecapi 


papan kekunci diketuk oleh SilaHezi
Reactions:

CLICK NI!BESTT! :)

AL-FATIHAH

1
بِسْمِ اللهِ الرَّحْمنِ الرَّحِيمِ
Dengan nama Allah, Yang Maha Pemurah, lagi Maha Mengasihani.
2
الْحَمْدُ للّهِ رَبِّ الْعَالَمِينَ
Segala puji tertentu bagi Allah, Tuhan yang memelihara dan mentadbirkan sekalian alam.
3
الرَّحْمـنِ الرَّحِيمِ
Yang Maha Pemurah, lagi Maha Mengasihani.
4
مَالِكِ يَوْمِ الدِّينِ
Yang Menguasai pemerintahan hari Pembalasan (hari Akhirat).
5
إِيَّاكَ نَعْبُدُ وإِيَّاكَ نَسْتَعِينُ
Engkaulah sahaja (Ya Allah) Yang Kami sembah, dan kepada Engkaulah sahaja kami memohon pertolongan.
6
اهدِنَــــا الصِّرَاطَ المُستَقِيمَ
Tunjukilah kami jalan yang lurus.
7
صِرَاطَ الَّذِينَ أَنعَمتَ عَلَيهِمْ غَيرِ المَغضُوبِ عَلَيهِمْ وَلاَ الضَّالِّينَ
Iaitu jalan orang-orang yang Engkau telah kurniakan nikmat kepada mereka, bukan (jalan) orang-orang yang Engkau telah murkai, dan bukan pula (jalan) orang- orang yang sesat.

..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...