Saturday 5 February 2011

BLEY KE PERCAYA KT ORG 100%??

hurmm ptg td aku g uma si dia kjap
sbb nk pnjm pendrive n amek krts soalan maths..
mmg kjap jela singgah uma dia..
smpt salam mak n adek2 dia je..
blek 2 si dia antakn nek kete..
ktorg lalu jln greenwood..
smpi dkt tgh lorong greenwood 2,
tetibe ade sorg pakcik tua ni tahan kete..
mule2 igt pakcik 2 nk watpe berdiri tgh jln..
si dia pon stop la kete..
mule2 aku nk bkk pintu..
tp si dia ckp jgn..

"bahaya sbb kte xknl pakcik 2"..
ok then si dia pon bkk tingkap je..
pakcik 2 mcm da xsaba nk msuk kete..
gaya dia mcm nk bkk pintu kete dkt tmpt duduk aku..
aku tny pakcik 2, "knape pakcik?"
"bley tumpang x?"
aku tny agi.."nk kemana?"
pakcik 2 xjwb n dia tros nk capai handle pintu..
si dia pon mcm da ase curiga ngn pakcik 2..
n si dia bg alasan xdpt nk tumpangkn sbb ktorg nk cpt ada hal..
kesian jugak tgk pakcik 2..huhu
muka dia nmpk kecewa sbb xdpt tumpang..
tp si dia ckp ade btolnye gak..
kalo xknl org jgn sng2 tumpangkn dorg nek kete..
sgt bahaya..mne tau dia ade agenda len ke..
xpon dia org gila..kn naya kalo org gila 2 wat pape kt kte dlm kete..
bkn xpercaya kt pakcik 2..
ktorg ni pon bkn la kejam sgt xnk tumpangkn pakcik tua 2..
cume ktorg berhati-hati..
mule2 2 berselisih phm jugak la dgn si dia..
kesian sgt kt pakcik tua 2..
tp gaya pakcik 2 agak mencurigakan..
tatau dtg dari mne tetibe je tahan kete kt tgh jalan..
seb bek xlanggar..

hurmm tp ble pikir2 blek..mmg xpatut pon percaya kt org yg xdikenali 100%
family aku ni jenis yg cpt sgt simpati kt org..
even dgn org xknl..
dlm sejarah family aku,mmg da byk kli kene tipu ngn org xknl..
kene tipu duit 2 da biasa sgt da..
mungkin ktorg ni sng sgt ditipu dgn penipu..huhu
aku igt agi dulu..
mak aku pernah kene pukau dgn org xdikenali..
laki 2 menyamar jd org susah yg sgt memerlukan duit..
dia ckp nk jual jam tangan dia dgn harga rm200
mak aku pon pny la kesian kt org 2..
sanggup bg rm200 pdhl org 2 penipu..
jam 2 bkn jam ori n sgt ringan..
bley dpt dkt pasar mlm je kot.. x_x

agi stu peristiwa jd kt uma sendiri..
mlm 2 family aku tgh tgk tv..
tetibe ade seorang pompuan muda ketuk pintu dapur uma aku..
muke pny la innocent..
dia tny "mak ade x dek?"
aku igtkn kwn mak aku ke hape..
"mama,2 ade kwn mama dtg"
aku bia jela dia borak2 ngn mak aku kt dapur..
patu ble pompuan 2 da bla..
aku tny la mak aku..
"2 kwn mama yg mne?xpnh nmpk pon.."
haha upenye bkn kwn mak aku..
mak aku ckp pompuan 2 ngaku dia jiran blkg uma..
aik?xpnh nmpk pon sblm ni..
mustahil gler dia jiran blkg uma..
sbb mak aku ni jenis yg knl semua jiran dia..
especially jiran blkg uma..
pompuan 2 ckp dia duduk dgn kkk dia..
n mlm 2 kkk dia xblek keje agi..
so pompuan 2 la yg kene jaga ank2 kkk dia..
dia ckp dia nk bli dapur gas tp tade duit..
dia nk msk utk ank2 kkk dia..
so dia nk pnjm rm20 dr mak aku..
pny la tersusun rapi cter dia..
mak aku pon kesian la sbb dia gunekn nme ank sedara dia..
yela kesian bdk kecik xdpt mkn sbb tade duit nk bli dapur gas..
last2 esok jiran blkg uma aku (yg ni mmg jiran btol2)
cter benda yg sme dkt mak aku..
upenye bkn mak aku sorg je kne tipu..
ramai agi jiran ktorg pon kne tipu ngn pompuan 2..
mmg sah pompuan 2 penipu!
sbb smpi skang dia xpulangkn lgsg duit yg kononnye dia ckp nk pnjm je..
hahaha see!dkt uma sendri pon ktorg bley kne tipu ngn penyangak muke innocent 2.. -_-

aku sendri pon da byk kli kene tipu
tme g dating dgn si dia,asal ade org dtg nk jual brg la,mntk sedekah la..
aku mst percaya n tros bg duit kt dorg..
bkn ape,kesian kt dorg..muke dorg btol2 innocent
smpi si dia ckp aku ni sng sgt cair n kene tipu ngn org..
huhu..

that's why la kte xbley percaya org sgt..
ape agi org yg kte xknl..
aku pon slalu berhati-hati,tp asek kene tipu je..
haha tatau la ape naseb aku ni..
seb bek la td si dia xjd tumpangkn pakcik 2..
kalo x,aku tatau la ape akn jd..
da la tme 2 nk maghrib..da nk gelap da pon..
pelik jugak pakcik 2 merayau kemana sorg2 tme maghrib..
dgn acting dia yg sgt mencurigakn..
scary gak huhu..
so pesanan dr aku,jgn la jd mcm aku ni..
sng sgt percaya kt org yg xdikenali..
berhati-hati di jln raya..igtlah org yg tersayang.hehe =)


*you are under arrest!
papan kekunci diketuk oleh SilaHezi

No comments:

CLICK NI!BESTT! :)

AL-FATIHAH

1
بِسْمِ اللهِ الرَّحْمنِ الرَّحِيمِ
Dengan nama Allah, Yang Maha Pemurah, lagi Maha Mengasihani.
2
الْحَمْدُ للّهِ رَبِّ الْعَالَمِينَ
Segala puji tertentu bagi Allah, Tuhan yang memelihara dan mentadbirkan sekalian alam.
3
الرَّحْمـنِ الرَّحِيمِ
Yang Maha Pemurah, lagi Maha Mengasihani.
4
مَالِكِ يَوْمِ الدِّينِ
Yang Menguasai pemerintahan hari Pembalasan (hari Akhirat).
5
إِيَّاكَ نَعْبُدُ وإِيَّاكَ نَسْتَعِينُ
Engkaulah sahaja (Ya Allah) Yang Kami sembah, dan kepada Engkaulah sahaja kami memohon pertolongan.
6
اهدِنَــــا الصِّرَاطَ المُستَقِيمَ
Tunjukilah kami jalan yang lurus.
7
صِرَاطَ الَّذِينَ أَنعَمتَ عَلَيهِمْ غَيرِ المَغضُوبِ عَلَيهِمْ وَلاَ الضَّالِّينَ
Iaitu jalan orang-orang yang Engkau telah kurniakan nikmat kepada mereka, bukan (jalan) orang-orang yang Engkau telah murkai, dan bukan pula (jalan) orang- orang yang sesat.

..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...