Sunday 7 November 2010

SAYA X MACAM DIE..AT LEAST...

awk ckp perempuan itu cantik..
saya xcantik mcm die..
tp at least saya x buat awk tergoda sbb kecantikan saya..

awk ckp perempuan itu seksi..
saya xseksi mcm die..
tp at least saya x buat awk berdosa sbb tgk keseksian saya..

awk ckp body perempuan itu lawa..
body saya xlawa mcm die..
tp at least saya x menarik perhatian awk dgn body saya yg xlawa..

awk ckp perempuan itu menarik..
saya xmenarik mcm die..
tp at least sy xmenarik awk utk melakukan dosa dgn daya penarik saya..

awk ckp perempuan itu bijak..
saya xbijak mcm die..
tp at least saya xperangkap awk dgn kebijaksanaan saya..

awk ckp perempuan itu kaya..
saya xkaya mcm die..
tp at least saya xmenindas awk dgn kekayaan saya..

awk ckp perempuan itu 'pemurah'..
saya x'pemurah' mcm die..
tp at least saya xajak awk melakukan dosa dgn sikap 'pemurah' itu..

awk ckp perempuan itu perfect..
saya xperfect mcm die..
tp at least saya x riak dgn awk kerana saya tdk perfect..

saya mmg x cantik, x seksi, xmenarik, x mempunyai body yg lawa, x bijak, x kaya, x pemurah dan x perfect mcm perempuan itu..
sebaliknya saya sgt bersyukur kerana Allah bg saya banyak kekurangan..
supaya saya dpt muhasabah diri dan istiqamah utk sentiasa memperbaiki diri..
kerana saya tau saya hanyalah manusia biasa..


*ceh skema plak entri aku ni!haha layan jela! =P

papan kekunci diketuk oleh SilaHezi

No comments:

CLICK NI!BESTT! :)

AL-FATIHAH

1
بِسْمِ اللهِ الرَّحْمنِ الرَّحِيمِ
Dengan nama Allah, Yang Maha Pemurah, lagi Maha Mengasihani.
2
الْحَمْدُ للّهِ رَبِّ الْعَالَمِينَ
Segala puji tertentu bagi Allah, Tuhan yang memelihara dan mentadbirkan sekalian alam.
3
الرَّحْمـنِ الرَّحِيمِ
Yang Maha Pemurah, lagi Maha Mengasihani.
4
مَالِكِ يَوْمِ الدِّينِ
Yang Menguasai pemerintahan hari Pembalasan (hari Akhirat).
5
إِيَّاكَ نَعْبُدُ وإِيَّاكَ نَسْتَعِينُ
Engkaulah sahaja (Ya Allah) Yang Kami sembah, dan kepada Engkaulah sahaja kami memohon pertolongan.
6
اهدِنَــــا الصِّرَاطَ المُستَقِيمَ
Tunjukilah kami jalan yang lurus.
7
صِرَاطَ الَّذِينَ أَنعَمتَ عَلَيهِمْ غَيرِ المَغضُوبِ عَلَيهِمْ وَلاَ الضَّالِّينَ
Iaitu jalan orang-orang yang Engkau telah kurniakan nikmat kepada mereka, bukan (jalan) orang-orang yang Engkau telah murkai, dan bukan pula (jalan) orang- orang yang sesat.

..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...